Psikanaliz Okulu
Giriş
Tarihçe
Lacancı Forumlar, AMP’de (Dünya Psikanaliz Derneği) meydana gelen ayrılmayı takiben gerçekleşen 1998 yılındaki kuruluşlarından beri, Jacques Lacan Okulu’nun temel yasalarında yazılı olan hedeflere yönelik bir Psikanaliz Okulu’nun icat edilmesini öngörmüşlerdir.
Psikanaliz Okulu (EPFCL) yapılanması hakkında iki yıl süren uzun tartışmalardan sonra Lacancı Forumlar, 2001 yılının Aralık ayında gerçekleşen uluslararası toplantı sırasında kurulmuştur. Okul uluslararası kapsamda, uygulayıcılar için Okul Üyesi Analist (AME) ve pası başarıyla geçmiş kişiler için Okul Analisti ünvanlarıyla uluslararası düzeyde güvence sağlar.
Neden bir okul?
Psikanalistlerin Okulu değil de Psikanaliz Okulu’nda ilk amaç, profesyonelleri bir araya getirmektense, analitik pratik tarafından gündeme getirilen problemlerin tedavisi ve çalışılmasına ve özellikle analistin analizine, uygulayıcıların formasyonuna ve analitik söylemin iletimine dayalı olarak analistlerin benzersiz bir sosyal bağ kurmasını mümkün kılmaktır.
Bu hedefe ulaşmaya hizmet eden ana mekanizmalar Kartel ve Pas sürecidir.
Bir okula olan ihtiyaç -birçok gruptan ve kuruluştan farklı bir şekilde- analitik eylemin kendisinde bulunan çıkmaza dayanmaktadır. Analitik eyleme bir uzmanın tekniği veya bir zanaatkarın bilgi birikimiyle değil, raporlamayı dışarda tutarak ancak bilgiyle bağlantıyı koruyarak, sadece onu mümkün yapan koşullar yoluyla yaklaşılabilir; yani analistte olan belirli bir arzunun üretimi, “analistin arzusu” ile. Bu koşullar sadece analizlerin kendilerindeki etkileri yoluyla dolaylı olarak görülebilir.
Okulda işte bu sebeple sürücü koltuğunda oturan kişi analisttir. Ne bilim insanı ne de sanatçı olarak okulda bulunur. Okulun kendisine destek için oluşturulduğu sorgulamasıyla kendi arzusunu sürdürür. Bu destek sayesinde kendi deneyiminden ne anlam çıkarttığı ve pratiğinin günlük rutinine nasıl direnmeyi başardığı hakkında konuşabilir.
Referanslar:
Okulun ilkeleri aşağıdaki metinlere bağlı kalınarak oluşturulmuştur:
• The Act of Foundation of the École freudienne de Paris (1964),
• The Proposition of 9 October 1967 on the psychoanalyst of the School,
• The Discours to the École freudienne de Paris (Sunum: 1967; Yayımlanma: 1970)
• The Note to the Italians (1973),
• EFP’nin dönüşümü hakkında yazılmış 1980 metinleri.